Vi haft begyndende diskution omkring medies indflydelse på børnekulturen og kulturen i institutionerne. Vi har specielt diskuteret, hvordan den digitale verden påvirker vores dagligdag, børnekultur samt den pædagogiske praksis.
Udfordringen for os som kommende pædagoger er, hvordan vi inddrager de digitale medier i vores daglige praksis. Det er tydeligt at det vil være os som pædagoger, der vil have en stor udfordring i at inddrage de digitale medier i forhold til børnene, som er vokset op i den digitale verden. Vi som pædagoger skal kunne vejlede børnene i de digitale medier om, hvordan de skal agere i den digitale verden samt kunne inddrage det til relevant brug.
De digitale medier skal kun indgå i en aktivitet, hvis de er med til at forbedre aktiviteten.
Vi kan se at der kan opstå problemer, hvis de digitale medier bliver taget med for enhver pris, da der kan mistes en del af værdien i forhold til aktiviteten, og der vil derfor ske en begrænsning af aktiviteten fremfor en forbedring.
Det ovenstående er noget af det vi, som studerende har diskuteret imellem os og det kommer på baggrund af de ting vi er blevet introduceret til igennem vores undervisning. Vi blev udfordret til at lave et skema over hvordan man kan inddrage et digitalt medie i en læringssituation. Det har vi forsøgt nedenunder.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar